Οι Κωνσταντίνος Νικολόπουλος, Βασίλης Ντέρμας, Βασίλης Ρέκκας, Βίκτωρας Ρέκκας, Νικόλαος Γεωργιάδης και “Κανέλλος” ήταν οι νικητές στις 6 αγωνιστικές κατηγορίες, της 1ης Ανάβασης Στυμφαλίας, η οποία έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο (14-15 Σεπτεμβρίου 2024) από τον Αθλητικό Σύλλογο Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων – Α.Σ.Ι.Σ.Α, «…που δημιούργησε ένα ακόμα κεφάλαιο στις Ελληνικές Αναβάσεις, αφού όπως όλα δείχνουν η Ανάβαση Στυμφαλίας ήρθε για να μείνει», όπως αναφέρει ο διοργανωτής.
Ο αγώνας πραγματοποιήθηκε σ’ ένα μαγικό τοπίο σε υψόμετρο σχεδόν 1.000 μέτρων μέσα στα έλατα, η διαδρομή των 4.700 μέτρων αποδείχθηκε απαιτητική για τους οδηγούς και τις ομάδες τους, καθώς το μεγάλο πλάτος του δρόμου, το πάρα πολύ καλό οδόστρωμα αλλά και οι ανοιχτές καμπές της, απαιτούσαν πολύ καλή προετοιμασία.
Στον τομέα της ασφάλειας, η Οργανωτική Επιτροπή έκανε υπεράνθρωπη προσπάθεια να μην υπάρξει ούτε ένα μέτρο «αφύλαχτο» με την τοποθέτηση πάνω 80 «big bag» και την δημιουργία πάνω από 500 μέτρα «χωματομπαριέρας», ενώ πάνω από 200 «ντάνες» ελαστικά τοποθετήθηκαν.
Ο καιρός σύμμαχος όλο το διήμερο με τον ήλιο να κερδίζει τα λιγοστά σύννεφα, αλλά το απαλό αεράκι δρόσιζε την ατμόσφαιρα, δημιουργώντας ιδανικές θερμοκρασίες και συνθήκες για έναν όμορφο αγώνα.
Από τις 39 δηλωμένες συμμετοχές, 33 οδηγοί είδαν την σημαία εκκίνησης και ρίχτηκαν στην μάχη με τα χρονόμετρα. Προγνωστικά δεν χωρούσαν, αφού ο κοινός παρονομαστής για όλους, ήταν πως την Ανάβαση Στυμφαλίας δεν την είχε «τρέξει» ξανά κανείς.
Τα αποτελέσματα ανά κατηγορία:
Κατηγορία C 1
– – – – – – – – – –
Ξεκινώντας από την CAT 1 την έκπληξη έκανε ο Κωνσταντίνος Νικολόπουλος με Mitsubishi Lancer (Α8) κατακτώντας την νίκη, σημειώνοντας και τον άτυπο καλύτερο χρόνο ανάμεσα σε όλους τους οδηγούς. Ο οδηγός του αθλητικού σωματείου ΕΛΕΤΑ είχε την δεύτερη του επαφή με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αλλά όπως αποδείχθηκε ταίριαξαν αμέσως με το αποτέλεσμα να φέρνει χαρά σε όλη την ομάδα. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο ταχύτατος Μηνάς Μπενής με Mitsubishi Lancer (Ν4) όπου απόλαυσε την διαδρομή πατώντας το γκάζι στο τέρμα. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Θεόδωρος Μούγιος με το πανέμορφο BMW M3 E30 (Ε12).
Η τελική κατάταξη στην κατηγορία CAT 1:
1. Νικολόπουλος Κωνσταντίνος | Mitsubishi Lancer | ΕΛΕΤΑ | Α8 | 4:33.20
2. Μπενής Μηνάς | Mitsubishi Lancer | Start Line | N4 | 4:50.48 | +17.28
3. Μούγιος Θεόδωρος | BMW M3 E30 | ΑΛΑ Καλαμάτας | E12 | 5:04.26 | +31.06
4. Κάνσος Πάτροκλος | Volkswagen Golf MK2 | ΑΣΙΣΑ | Ε12 | 5:22.69 | +49.49
DNF Κεφαλάς Παναγιώτης | Volkswagen Golf MK3 | E11 | DNF Σκέλος 2
Κατηγορία C 2
– – – – – – – – – –
Στην CAT 2 ο νικητής Βασίλης Ντέρμας καθάρισε το πιάτο του με το καλημέρα, γράφοντας πολύ καλούς χρόνους από τα δοκιμαστικά. Ο Πατρινός οδηγός δεν άφησε περιθώρια στον ανταγωνισμό να σκεφτούν κάτι άλλο εκτός από το δεύτερο σκαλί του βάθρου, κατακτώντας και το άτυπο βραβείο των θεατών, αφού το Opel Ascona του ξεσήκωνε τους πάντες. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Βασίλης Κορωνιός, που έφερνε όλη την ώρα το Peugeot 106 του στο όριο, φλερτάροντας με την υπερβολή. Το τρίτο σκαλί πάτησε ο Βασίλης Λάτσης με το πανέμορφο Peugeot 106 MAXI. Ο αθλητής του ΑΟΠ άφησε το στίγμα του στην 1 η Ανάβαση Στυμφαλίας, αφού οι «μπιστολιές» του αντιλαλούσαν στα γύρο βουνά.
Η τελική κατάταξη στην κατηγορία CAT 2:
1. Ντέρμας Βασίλης | Opel Ascona | ΑΟ Πάτρας | Ε11 | 4:45.61
2. Κορωνιός Βασίλης | Peugeot 106 | ΑΛΑ Καλαμάτας | Ε11 | 4:51.06 | +5.45
3. Λάτσης Βασίλης | Peugeot 106 | ΑΟ Πάτρας | Ε10+ | 5:02.26 | +16.65
4. Σταύρου Χρήστος | Opel Ascona | ΑΛΑ Κορινθίας | Ε11 | 5:20.27 | +34.66
Κατηγορία C 3
– – – – – – – – – –
Στην CAT 3 ο «κοντοχωριανός» Βασίλης Ρέκκας πήρε την νίκη χωρίς να χρειαστεί να υπερβάλει με το Citroen Saxo του. Εμπειρία και αίσθημα κατάφεραν να δώσουν πολύτιμο πλεονέκτημα στον οδηγό από το Κιάτο. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Ιωάννης Μπίστας με το πανέμορφο Renault Clio 3. Το «γαλλάκι» με τις σωστές οδηγίες του χρήστη του, κατάπινε στροφές και ευθείες φέρνοντας το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τρίτος στην κατηγορία τερμάτισε ο πρωτοεμφανιζόμενος Κωνσταντίνος Ντολλάνι όπου οδήγησε ένα Citroen ΑΧ. Ο οδηγός από τα Καλάβρυτα παρά την μηδενική του εμπειρία κατάφερε να κινηθεί σβέλτα, κερδίζοντας αρκετά πιο δυνατούς συνδυασμούς.
Η τελική κατάταξη στην κατηγορία CAT 3:
1. Ρέκκας Βασίλης | Citroen Saxo VTS | ΑΣΜΑ | Α6 | 4:47.28
2. Μπίστας Ιωάννης| Renault Clio 3 | ΑΛΑ Κορινθίας | Ν3 | 5:07.30 | +20.02
3. Ντολλάνι Κωνσταντίνος| Citroen AX | ΑΛΜΑ Αιγίου | Ε10 | 5:16.28 | +29.00
4. Πουλάκος | Citroen Saxo VTS | ΑΛΜΑ Τρίπολης | Α6 | 5:17.85 | +30.57
5. Ντούσιας Λεωνίδας | Citroen C2 | ΑΣΙΣΑ | Α6 | 5:28.20 | +40.92
6. Λαδάς Γεώργιος | Peugeot 106 S16 | ΑΟ Πάτρας | Α6 | 5:54.85 | +11:07.57
Κατηγορία C 4
– – – – – – – – – –
Στην CAT 4 , όπως είθισται ο συναγωνισμός ήταν τεράστιος, με τις περισσότερες μάχες να κρίνονται στα δέκατα. Τελικός νικητής ο συνήθης ύποπτος Βίκτωρας Ρέκκας με Citroen Saxo, όπου πρόσφερε απλόχερα σεμινάρια οριακής οδήγησης. Στο δεύτερο σκαλί ανέβηκε ο Κορίνθιος Γιώργος Μπάσδελης, όπου για ακόμα μια φορά οδήγησε στο όριο το Nissan Micra του, επιβεβαιώνοντας τον τίτλο του, ως «φονέας γιγάντων». Την τριάδα συμπλήρωσε ο Θανάσης Τυροβολάς με το Citroen Saxo του, μένοντας πίσω από τον Μπάσδελη για μόλις 0,4 δευτερόλεπτα.
Η τελική κατάταξη στην κατηγορία C 4:
1. Ρέκκας Βίκτωρας | Citroen Saxo VTS | ΑΣΜΑ | Ν2 | 5:09.02
2. Μπάσδελης Γεώργιος | Nissan Micra | ΑΛΜΑ Αιγίου | Α5 | 5:11.26 | +2.24
3. Τυροβολάς Αθανάσιος | Citroen Saxo VTS | ΑΛΜΑ Τρίπολης | Ν2 | 5:11.69 | +2.67 4. Ρέκκας Παπάγγελος | Peugeot 106 S16 | ΑΣΜΑ | Ν2 | 5:13.80 | +4.78
5. Τζαμούσης Σταύρος | Citroen Saxo VTS | Of Road Team | Ν2 | 5:17.99 | +8.97
6. Κρασούλη Ευαγγελία | Peugeot 106 S16 | ΑΣΙΣΑ | Ν2 | 5:23.14 | +14.12
7. Δέκης Παναγιώτης | Peugeot 106 S16 | ΑΟ Πάτρας | Ν2 | 5:24.62 | +15.60
8. Δουρδούμας Παναγιώτης | Nissan Micra | ΑΛΜΑ Αιγίου | Α5 | 6:17.91 | +1:08.90
Κατηγορία FST2
– – – – – – – – – – –
Στην FST2 ο Νίκος Γεωργιάδης πήρε την νίκη, οδηγώντας το μοναδικό «αναβασιάρικο» AUDI TT της Ελλάδας, καταφέρνοντας να βρει πρόσφυση στην πολύ καλή άσφαλτο. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Γιάννης Ντελίκος οδηγώντας και αυτός ένα μοναδικό Ελληνικό αυτοκίνητο. Ο Γιάννης προσπάθησε και κατάφερε να φέρει στον τερματισμό το πανέμορφο Mitsubishi Colt, κινούμενος σε πολύ γρήγορους ρυθμούς. Την τρίτη και τέταρτη θέση κατέλαβαν οι Δημήτρης Γκορίτσας και Κωνσταντίνος Τσοκάνης, όπου οδήγησαν ένα BMW E30 και ένα Toyota Celica αντίστοιχα. Και οι δύο οδηγοί απέσπασαν πάρα πολλά ζεστά χειροκροτήματα αφού οδηγούσαν πλαγιολισθαίνοντας, ξεσηκώνοντας τους εκατοντάδες θεατές, σε μια διαδρομή ιδανική για τέτοιου είδους οδήγηση.
Η τελική κατάταξη της κατηγορίας FST2:
1. Γεωργιάδης Νικόλαος | Audi TT | ΑΛΦΑ Λιβαδειάς | FST2 | 5:21.28
2. Ντελίκος Ιωάννης | Mitsubishi Colt | ΑΛΦΑ Λιβαδειάς | FST2 | 5:24.28 | +3.00
3. Γκορίτσας Δημήτριος | BMW 3 E30 | Start Line | FST2 | 6:03.83 | +42.55
4. Τσοκάνης Κωνσταντίνος | Toyota Celica | CRC Κέρκυρας | FST2 | +43.81 | +43.81
Κατηγορία FSA2L
– – – – – – – – – – – –
Η μοναδική συμμετοχή στην FSA2L ήταν αυτή του «Κανέλλος» με το ιδιαίτερο Peugeot 106. Ο οδηγός της ΑΛΑ Καλαμάτας, όπως πάντα κινήθηκε στο όριο πετυχαίνοντας και τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο του αγώνα στην άτυπη γενική. Ο πιο άτυχος του αγώνα ήταν ο Αλέξης Μενούνος όπου στην προσπάθειά του στο πρώτο σκέλος του αγώνα, είχε μια έξοδο, τραυματίζοντας το εντυπωσιακό Honda Civic FN2 του. Ο οδηγός μεταφέρθηκε για προληπτικούς λόγους στο νοσοκομείο και πήρε εξιτήριο μετά τις απαραίτητες εξετάσεις.
Η τελική κατάταξη στην κατηγορία FSA2L:
1. “Κανέλλος” | Peugeot 106 | ΑΛΑ Καλαμάτας | FSA2L | 4:35.26
DNF Μενούνος Αλέξιος | Honda Civic FN2 | A7 | DNF Σκέλος 1
Ο ΑΣΙΣΑ, στην ανακοίνωσή του αναφέρει επίσης: «Συνοψίζοντας το Αθλητικό Σωματείο ΑΣΙΣΑ θέλει να ευχαριστήσει τις εταιρείες ΡΕΚΚΑΣ Ξυλουργικά και ΙΚΤΕΟ ΚΙΑΤΟΥ για την ένθερμή υποστήριξη για την διοργάνωση του αγώνα και τους Χορηγούς Επικοινωνίας 4troxoi,automotopatras.gr και 321GO.»
1η και 2η θέση για τον Γιώργο Μπάσδελη με το Nissan Micra Kit Car, στην 1η Ανάβαση Στυμφαλίας (pics)